Des-tubelitzar la roda del darrere

Després  donar-hi moltes voltes m'he decidit a "des-tubelitzar" la roda del darrere. M'agrada anar baix de pressió (max 2'5 bar. darrere i 2 bar davant) això fa que sovint punxi per pinçament de la càmera.
Per a passar-se a tubeless hi ha dues opcións:
Posar llanda UST + coberta tubeless = 250 €  mínim.
Mantenir llanda normal + coberta normal + mètode del xinès = 22 €

Si em sobressin els 250 € escolliria la primera opció, fora complicacions i a lo segur, però no és el cas i hauré de fer experiments.


Com a coberta he escollit una Geax Saguaro 2.0 per diversos motius: bon compromís rodadodra/tracció, bona resistència i estanqueitat dels flancs  (això es paga amb un pes de 700 gr.) i bon preu 16 €  (em toca molt els nassos gastar 40 € en una coberta pel darrere que no dura més de 2.000 Km )

Mètode del xinès: és una mica matusser però de tots els que he vist i llegit en els diferents fòrums és el més econòmic, senzill i fiable. Es tracta de posar una càmara de 20" oberta pel mig, que doni estanqu itat a la llanda i després de posar la coberta retallar la part sobrant.

Videos 1 i 2 del xinès:







Afegeixo unes imatges  dels passos importants





























La càmera que he posat és una Schwalbe AV7
pefereixo la vàlvula gruixuda i aquest model porta rosca fins a baix i una arandela per a fixar-la a la llanda (detall importat a l'hora d'inflar la roda)







Tallem la càmera seguint la línia que hi  ha al costat oposat a la vàlvula.

Posem la càmera ben centrada passant la vàlvula pel forat de la llanda i doblant  cap a fora la part sobrant.








 Abans d'inflar passem un pinzell amb aigua sabonosa  al llarg del taló (la part de la coberta que presiona contra la pared de la llanta) per a faciliar el talonament de la coberta.














Un cop inflada la roda (per fer-ho ens caldrà un compresor o anar a la benzinera) tallarem  la part sobrant de la càmera amb un cúter ben esmolat, presionant just el necessari per a no fer malbé la coberta
Millor si amb una mà tallem i amb l'altre anem estirant.



En lloc de posar el liquid segellador abans d'inflar l'he posat el dia següent després de deixar la roda inflada tota la nit, així puc comprobar la porositat de la coberta i si cal posar més o menys líquid segellador, en aquest cas tal com suposaba la Saguaro aguanta molt bé l'aire i gairebé no ha perdut pressió.
Amb la roda penjada trec tot l'aire i l'obús de la vàlvula, poso 90 cc de Slime, netejo per dins la vàlvula amb un bastonet de netejar les orelles i torno a muntar l'obús.
No més he fet la del darrere, la de davant com que rarament es punxa per pinçament, prefereixo deixar.la amb coberta i càmera lleugeres i evitar el risc de destalonar en plena baixada.

I ara a rodar, a veure quin resultat dona l'invent.

0 comentaris:

VISITES

Amb la tecnologia de Blogger.

Seguidors