A peu pel massis del Mont

Aquesta és una bonica caminada pel massís del Mont, per trobar el punt de sortida cal pujar fins al poble de Beuda i passant entre el restaurant Montse i el seu aparcament seguim la carretera en direcció a Maia de Montcal, a un quilòmetre aproximadament trobarem una pista que puja a l'esquerra amb una zona d'aparcament senyalitzada on podem deixar el vehicle.
Comencem a pujar per una pista ampla que porta al Mas Ca n'Oliver, abans d'arribar-hi trobem un poste que ens assenyala el sender que porta fins a dalt del Mont, el camí és dret i pedregós però està net i ben marcat, seguint les marques grogues recent pintades no hi ha pèrdua i podem anar relaxats gaudint de la natura. Quan ja portem feta una bona part del camí ens trobem la carretera que puja al Mont i que seguirem una estona, aquí podem aprofitar per reposar forces a la font de Rocapastora -diuen que sempre raja- o bé continuar fins al Monestir de Sant Llorenç de Sous ... ja en devien viure de bé aquests monjos, en aquest lloc arrecerat de la Tramuntana i encarat al sol de migdia, amb aigua i fins i tot una roca amb el nom de "pastora" je je je. Recent passat el monestir prenem de nou el sender marcat amb groc, a mesura que anem pujant els avets prenen el lloc a les alzines i les vistes es tornen més impressionants.
Quan estàs a dalt no saps cap a on mirar, en ser un cim aïllat es pot gaudir d'una visió en 360º espectacular en totes direccions, avui cap al sud estava una mica enboirat però cap al nord la vista era clara i es podia tocar amb la mà la nevada mola del Canigó que guia tota la serralada del Pirineu cap al Mediterrani. Ens fem unes fotos amb en "Cinto" -perquè va escriure aquí l'Atlantida i no el Canigó? - Tornem cap avall pel mateix camí fins al monestir de Sous on prenem una variant més cap a l'Oest que ens portarà fins al punt de partida passant pel "Castellot" una molt antiga fortificació ... per a protegir la pau dels monjos? Aquesta variant de baixada està molt poc marcada i creuada per diferents senders que ens poden fer perdre, per sort portava el GPS amb la ruta i ens n'hem sortit!
Una excursió molt recomanable, es pot fer en unes quatre hores inclòs el temps per esmorzar, prendre el sol, fer el badoc .. i va molt bé per posar gana i gaudir dels plats de Ca la Montse de Beuda.
És la tercera pujada que faig a peu al Mont, les dos primeres ja fa molts anys quan estava intern al Collell amb els "cumbayàs" però la que m'ha fet suar més va ser quan hi vaig pujar amb la Ossa M.A.R. pels corriols des del Bassegoda,  fa molts anys també, quan el trial començava a prendre força. Em falta pujar-hi en bici ...un dia d'aquests amb la de carretera!
Podeu baixar-vos el track d'en fenix aquí, és el que hem seguit nosaltres i és correcte.

1 comentaris:

El Sotaescala ha dit...

ufff quin trio.
roser

VISITES

Amb la tecnologia de Blogger.