El Trinxat BTT

Aquest any no tenia pensat fer cap ruta de llarg recorregut en BTT, però el cas és que com qui no vol la cosa ja m’he trobat sobre la bici començant una altre ruta, la més dura: El Trinxat BTT.

L’any passat, en acabar la Cerdanya 360, en Joan va comentar que volia ser el primer en completar el grup de les quatre rutes pirinenques, ja havia fet el B-6000, el Raids al Vent i la Cerdanya 360, li faltava el Trinxat que volia fer en tres dies ... Osti tres dies!!!! Això és molt fort tiu!! que li dic  ...i em mira com si jo fos un pobre malalt! Al final m'hi apunto, acordem fer-la en quatre dies: 295 Km. i 7.600 m. de desnivell positiu acumulat. Deu n’hi do!

Per fer-la en quatre dies no cal trencar-s’hi gaire el cap, s’agafa la de cinq dies i es fan en un sol dia les etapes 3 i 4, és a dir una tercera etapa de 89Km i 2981 m de desnivell ...guai, guai!!
Per sort aquest any tenim en Pere que s’ha ofert a fer-nos d’assistència, encara està recuperant-se de la darrera operació però no vol perdre’s la sortida i em quedat trobar-nos cada dia a uns quants quilòmetres del final i acabar junts. Espero que no hagi de fer-me també de cotxe escombra!!

PRIMER DIA: Alàs-Puigcerdà 70Km i 1730m de desnivell
Comencem de tranquis fins arribar a la vall del Vilanova  on poc després de travessar el riu ens trobem  unes rampes com no havia vist mai! Només començar el Gps marca pendents del 30-33% més amunt la cosa es posa pitjor i el Gps deixa marcar, no se si per no arribar a la velocitat mínima per calcular el pendent o perquè més enllà del 33% ja es considera escalada i no funciona. Arribant a dalt en reduir-se el pendent torna a marcar: 27% això no son rampes!!! Caldria trobar un altre nom.
Fins a Martinet el recorregut és entretingut i de bon fer, les vistes des d’Ansovell i Toloriu paguen les pujades
Després de dinar ja no més ens queda la pujada a Montellà, la resta es baixada i el seguit de suaus pendents de la plana Ceretana. A Sansor ens trobem amb en Pere i anem fins a Puigcerdà junts

SEGÓN DIA: Puigcerdà-Lles de Cerdanya 63Km 2000 m
Després d’escalfar cames planejant fins a Saneja comencem a pujar cap a el refugi de la Freixa a 2174 m.  Em trobo bé i el recorregut és bonic, vaig  sobre les 155 ppm i gairebé sense adonar-me’n passem la Feixa i arribem al refugi de Malniu on hi ha el control de pas. Ens posem el paravents per a baixar fins a Meranges  on dinem .
Com cada dia després de dinar el que demana el cos és una bona migdiada i costa fer-li entendre que toca pencar de nou. El tram que ens queda, Meranges-Lles  és un dels millors per a disfrutar de la bici, la baixada pel pedregós corriol que hi ha pasat Éller, la baixada amb trampes i sorpreses fins a Coborriu, la volta a la Vall de la Llosa...  el millor del dia!

TERCER DIA: Lles – Sant Joan de l’Erm 89Km i 2981 m
Avui toca el “Cocu” Esmorzem a les set i mitja, l’etapa serà llarga... només tinc al cap la pujada que ens espera des de la frontera d’Andorra fins al refugi de Ras de Conques, tinc que dosificar molt bé les forces... la primera part també serà dura perquè és un seguit de pujar i baixar entre els 2000 i 2200 metres d’alçada.
I comencem bé, sense lloc per escalfar cames, només sortir pugem cap a el refugi de Cap de Rec, el pendent es considerable i sense treva, les cames em fan mal i vaig força malament fins a dalt.
Seguim pujat cap el refugi de Pradell a 2200 metres, després del qual tindrem un tram de descans planejant fins al refugi de Pollineres i un altre de baixada fins al refugi de Prat de Milo a 2000 m. Ens separem d’en Pere que ens ha acompanyat amb la furgo fins aquí i tornem a pujar cap el Coll de la Font d’Artistot a 2200 m per baixar a continuació per sota dels 2000 en creuar el Riu de Bescaran i tornar a pujar, ara si la última!!, fins al refugi de Roca de Pimes un altre cop sobre els 2200 m. Uff! Pensaba que no s’acabaria mai!!
La Baixada fins al Càmping Frontera a uns 900 m suposa un desnivell negatiu de 1300,
arribo amb els canells i els frens matxacats. 45 minuts de baixada!! Per a passar-ho bé en aquesta baixada aniria bé una enduro de 140mm amb rodes de 2.35... hmmmm em dona salivera!!
En Pere ens espera a baix amb un “peasu bocata” de contraban –els ha comprat a Andorra i no els ha declarat!! Je je je –
Després d’una breu pausa per a menjar l’entrepà tornem a pujar a les burres, ens espera la traca final, una pujadeta de 18 Km i 1100 metres de desnivell d’una tacada!  El que qualsevol mortal anhela fer després de dinar!!
Comencem molt malament, les primeres
rampes son les més dures, les cames s’han refredat, l’estomac demana sang per a fer la digestió, son les dos passades amb un sol de justicia... poso el plat petit ...procuro no pensar. Al cap de poca estona deixem l’asfalt, el pendent es fa més suau, les cames ja no estan indignades, anem a la l’ombra dels arbres... uff!  Em veig salvat! Ara és qüestió de resistència. Pugem a bon ritme... no vull ni mirar el pulsòmetre... arribem a dalt força tous però sencers i contents perquè encara que falta un últim tram de pujada ja tenim clar que arribarem bé i amb un bon temps.
Al Pla de Santa Magdalena ens aturem a fer uns estiraments i al cap d’un minut arriba en Pere que venia a trobar-nos des del Refugi de la Basseta, Osti! Anem més sincronitzats que els “Japos”.

QUART DIA: Sant Joan – Alàs 67Km 1157m
La darrera etapa la fem a ritme infernal, amb “piques” amb en Joan fins que a partir de Guils del Cantó es cansa de donar-me peixet i em treu uns quants centenars de metres a les dures rampes entre Miravall i Beren.
Pot ser per la novetat, per ser un recorregut inèdit per a mi, aquesta és la etapa que he trobat més espectacular, bellíssims paratges  de boscos i prats solcats per rierols, impressionant la vall als peus de Miravall, realment el nom del poble està més que justificat.
A Alàs ens fem la foto amb el maillot del Trinxat i anem a celebrar-ho fent un toc abans de baixar cap a casa de tornada
Estic molt satisfet, he aconseguit fer el Trinxat en quatre dies, fotent força canya i sense tenir ni agulletes. Genial, quan sigui gran el faré en tres dies ...Juas!!

4 comentaris:

Quique ha dit...

Quina enveja Jordi... Els paisatges són brutals i la ruta maca maca. Que bé m'ho hauria passat amb la meva Santa Cruz baixant pel que dius... Enhorabona per la ruta i el repte, segur que has notat els kms de "prima", això si, us podrien haver donat maiots nous o com a mínim nets... Jejeje.
Salut

Jordi ha dit...

Hola Quique, segur que t'ho haguessis passat pipa en aquesta baixada, amb una rígida es fa llarga però amb una com la teva es per gaudir fins a l’últim metre.
Es veritat el que dius dels Kms fets per carretera, ara començo a notar que he millorat força, sobretot en resistència ...és l’arma secreta jejejeje!
Ens veiem
Jordi

jaume ha dit...

Gracies per la vostra Visita a la TrinxatBtt!!
Salutacions des de Alàs

Jordi ha dit...

Jaume, la visita ha estat una plaer
Fins la propera!!!
Jordi

Search

S'està carregant...

VISITES

Amb la tecnologia de Blogger.